Nog maar 4 weekjes te gaan! - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Lindsay Weerden - WaarBenJij.nu Nog maar 4 weekjes te gaan! - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Lindsay Weerden - WaarBenJij.nu

Nog maar 4 weekjes te gaan!

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

11 September 2012 | Spanje, Corralejo

Hallo allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden maar door het hoogseizoen heb ik het heel erg druk gehad. Mijn werk is gewoon weer doorgegaan. Rosaly heeft het heel druk gehad en daarom ben ik vaker alleen naar de luchthaven gegaan. Het was druk maar wel leuk om dit alleen te mogen doen.
In het hoogseizoen hadden we veel gasten en dus ook lekker veel meetings. In het zuiden hadden we veel verschillende hotels. Dit kon niet in 1 hotel voor een meeting. Op maandag en vrijdag hebben we dus nog steeds de meetings en op donderdag en zondag hebben we nog steeds de vluchten. De donderdag vlucht is van de ochtend naar de avond gegaan dus we hoeven gelukkig niet meer om half 6 op. Het winterseizoen is weer ingegaan hier, dus het wordt allemaal gelukkig weer wat rustiger. Naast mijn werk heb ik natuurlijk ook leuke dingen gedaan.

Rosaly en ik verkopen ook tickets aan locals die naar Nederland willen. Voor elk verkocht ticket krijgen we 10 euro extra. Dit geld hebben we vanaf het begin al in een potje gedaan. Nu hadden we lekker veel geld gespaard en zijn we uit gaan eten. Het plannen van een avond om te gaan eten was erg moeilijk dus we zijn maar gaan lunchen. We hebben lekker in een van de duurste restaurantjes aan de haven gezeten. Het was lekker en erg gezellig. Het geld was daarna nog steeds niet op, dus we zijn nog een keer gaan lunchen daarna.

Anneke had nog steeds haar stagaire hier op het eiland. Omdat hij het eiland nog nooit had gezien hebben we een auto gehuurd (anneke wilde graag zelf rijden en dat mag niet in mijn auto) en zijn we over het eiland gaan touren. We zijn om kwart over 10 vertrokken uit Corralejo. We zijn eerst naar Betancuria gereden. Hier staan de stambeelden van de twee koningen. Hier hebben we weer wat foto's gemaakt. Daarna zijn we via de ravijnenroute naar Pajara gereden. Hier zijn we een paar keer gestopt om de eekhoorntjes te bekijken. In de bergen zitten ze overal verstopt en als je met een plastic zak beweegt komen ze naar je toe. Daarna zijn we doorgereden naar Pajara. Vanuit zijn we naar Ajuy gereden. Hier hebben we lekker wat gedronken. Daarna zijn we naar de grotten gelopen. Hier hebben we ook weer wat foto's gemaakt.
Als laatste zijn we naar Costa Calma gegaan. Hier hebben we eerst wat gegeten en daarna zijn we naar Sotavento playa gereden. Hier worden de wereldkampioenschappen surfen gehouden. We hebben hier even op het strand gelegen en daarna zijn we weer naar huis gereden. Onderweg zijn we nog even gestopt bij de Mc Donalds. De rest van de week hebben we niet veel meer gedaan. Vrijdag zijn we samen gaan stappen om te vieren dat hij weer naar huis mocht (daar was hij toch wel heel erg blij mee). Jammer genoeg heeft hij er niet veel van meegemaakt. Anneke en ik hebben hem aan het eind van de avond maar naar huis gebracht. Daarna heb ik een taxi naar huis gepakt. De volgende dag vloog hij naar huis. We zijn om 3 uur bij mij thuis gaan bbqen en daarna hebben Anneke en ik hem naar de luchthaven gebracht.

Samen met Anneke maak ik veel leuke dingen mee. Vorige week had ze 2 gasten die weer terug waren gekomen voor haar. Hier hebben we een week mee opgetrokken. We zijn bijna elke avond wat gaan drinken en lekker een potje poolen. We hebben het erg gezellig gehad en zondag heb ik ze weer geholpen met inchecken.

Met Anneke ben ik ook lekker gaan zonnen op het strand (niet te geloven, maar ik ben nog nooit op het strand geweest). We hebben lekker even gezwommen en natuurlijk genoten van de zon. Daarna hebben we lekker een ijsje gegeten en zijn we weer naar huis gegaan. Eigenlijk zijn we bijna elke avond samen wel wat aan het doen, haha.

Verder zijn we druk bezig met de verslagen die we moeten opstellen aan het einde van het zomerseizoen. Omdat Rosaly het daar erg druk mee heeft hebben we de vluchten verdeeld. Hierdoor doe ik meestal de ochtendvlucht op zondag en Rosaly de avondvlucht op donderdag (wel jammer omdat Anneke ook de avondvlucht heeft en niet de ochtend). Ik hoop dus dat ik donderdag gewoon mee kan naar de luchthaven.

Vandaag hebben Anneke en ik lekker aan het zwembad gelegen. Jammer genoeg ging de zon een beetje weg dus zijn we maar mijn auto gaan wassen. Daarna zijn we naar Lajares gereden om te kijken of daar een manege was (helaas, niet gevonden). Uiteindelijk zijn we gestopt bij een voetbalstadium om te kijken of er tijden bij hingen wanneer ze zouden spelen. Anneke is een echte voetbalster dus ze wilde een keer gaan kijken daar. Het was een beetje moeilijk om de ingang te vinden, maar uiteindelijk hebben we het toch gevonden. Daarna zijn we nog even wat vertrekken op gaan hangen en nu gaan we lekker koken. Hmmm lekker pasta maken!

Nou voor de rest gaat het best redelijk hier op het eiland. Natuurlijk maken we ook minder leuke dingen mee. Afgelopen maand zijn er al 10 man verdronken bij een baaitje in Parque Natural (gelukkig gaan wij hier nooit zwemmen :P). Daarnaast hebben we in het hoogseizoen natuurlijk veel klachten gekregen over hotels en die moeten we ook weer oplossen.

Ik zal proberen om nu weer elke week een update hierop te plaatsen aangezien het nu weer een stukje rustiger zal zijn. Het is wel een vreemd gevoel dat ik over 4 weken alweer naar huis ga. Dat zal zeker nog wel wat problemen geven met mijn bagage, haha. Ze zijn hier echt een heel stuk strenger dan in Nederland en in Nederland had ik al overgewicht in mijn bagage. Maarja, dat zullen we dan wel zien. Ik ga eerst lekker nog 4 weken genieten van de zon, het werk en mijn collega's natuurlijk.

Ik zal ook proberen om wat foto's hierop te zetten, maar mijn internet is tegewoordig zo traag dat het steeds moeilijker wordt om foto's up te loaden.

Voor jullie is de vakantie natuurlijk alweer voorbij, maar ik hoop toch dat jullie ook nog veel leuke dingen gaan doen.

Hasta pronto.

Muchos Abrazos,
Lindsay

  • 11 September 2012 - 20:58

    Marion Briels:

    Wauw wat een lang en mooi verhaal. Dit maakt die 4 weken goed. Gelukkig hebben we elkaar ook zo nog gesproken. Nog 4 weken en dan JIPPIE zie en hoor ik je weer live. Hoor wel van je mam als het lukt in het weekend ipv door de week
    heb nu dus 2 datums staan hahahahahaha

    Ons pap heeft al je reisverslagen mooi in een map gedaan alsof het een boekje is

    Geniet nog van je laatste weken dikke knuffel xxx Marion

  • 11 September 2012 - 23:31

    Godelief:

    leuk je verslag te lezen. Nog een paar daagjes en dan zijn we buren. Wij op Lanzerot maar denk
    ook een uitstapje naar Fuerteventura.

  • 12 September 2012 - 08:58

    Zusje!:

    Leuk verslag, maar 1 ding klopt niet. Vakantie voorbij? Neee, begint maandag! ;) tot snel! Xx

  • 12 September 2012 - 09:14

    Harrie Caris:

    Wat weer een mooi verslag.Het wordt zo nog een mooi boekwerkje. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.Dat stappen met Anneke zal ook wel erg leuk zijn.Maak er maar geen gewoonte van , want dat valt het je straks op Boshoven misschien wel heel erg tegen. Ha Ha Ha

  • 12 September 2012 - 15:46

    Tante Astrid :

    Heey,
    Nu begint het echt op te schieten en zo te lezen ben je het nog niet moe?
    Geniet nog maar even van alle leuke dingen voordat je weer naar dat saaie en koude Nederland gaat!
    Isa en ik gaan een weekendje naar ponyparkcity, ook leuk... Zeker voor Isa .dus toch nog even een beetje vakantie vieren. Heel veel liefs van ons allemaal! Xxx

  • 12 September 2012 - 21:31

    Pappie:

    Eindelijk lezen we weer eens iets van je, maar ik snap wel dat je ook andere dingen te doen hebt.
    Dat strand is toch niet het strand waar je steeds in je meetings voor waarscguwd??
    En zo ja dan hoop ik dat er geen gasten van jullie bij waren.
    Nog maar 4 weken, het gaat ineens weer snel. Maar ik denk dat iedereen (nou ja misschien bijna iedereen) je wel weer welkom zal heten.
    Doe in ieder geval nog een beetje droog weer in een potje en breng dit mee. Want hoewel we echt geen klagen hebben sinds we terug zijn van jouw eiland, moet ik zeggen dat 2 dagen met veel regen erg snel vervelen.

    Groetjes en tot je volgende verslag,
    xxxxpapxxxx.

  • 15 September 2012 - 19:26

    Leny Caris :

    wat een mooi reis verslag harstikke leuk dat het je het goed naar je zin hebt .
    je kunt nu nog een paar weekjes genieten en dan weer naar huis .
    drink er maar een paar met je vrienden nu kan dat nog ha ha ha

    groetjes en een knuffel van Leny

  • 17 September 2012 - 11:36

    Marja :

    Hoi Lp
    Lindsay

    Ik heb net je verslag weer gelezen het was weer erg leuk fijn dat je het daar zo leuk vind.
    Nog 4 weekjes en dan ben je weer thuis zal wel even wenen zijn ,het is hier dan alweer herfst b
    dus doemaar een dikke trui aan .Nou nog veel plezier de laatste weken en dan zien we je weer in oktober
    groetjes Marja en Piet en een dikke knuffel

  • 17 September 2012 - 22:16

    Tante Karin:

    Hoi Lindsay,

    Fijn om weer iets van je te horen. Het eind is in zicht. Werk nog een paar weekjes op je eiland, maar geniet vooral van het mooie weer en de temperatuur daar.
    Nog veel plezier en tot ziens in oktober.

    Groetjes tante Karin en de mannen.

  • 28 September 2012 - 15:53

    Jan Kneepkens:

    Hallo Lindsay,

    Como estas ?
    Je verslagen zijn altijd heel leuk en boeiend om te lezen; ik zou daar zo heen willen om al die interessante plekken te bezoeken en wellicht komt het er ooit van.
    Alleen die baai in Parque Natural; zwemmen doe ik af en toe graag maar op die plaats zeker niet.
    Een mededeling effe: De status van May en mij is ietwat verandert; om 2.52 u. zondagmorgen 23 september is onze kleindochter DEMI geboren (dochter van Tom Kneepkens & Sharon Janssen).
    Onze Tom was van 1992 t/m 1996 bordjesdrager van de Drumfanfare, dus 'n muzikaal oud-lid ha,ha.
    Verder wens ik jou nog enkele mooie weken daar in Fuerteventura en omgeving; geniet ervan, doe ervaring op en tot ziens na de Weerter kermis die je helaas moet missen maar daar is het waarschijnlijk veel leuker.

    Groetjes en tot straks in Boshoven,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

Actief sinds 15 Maart 2012
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 18615

Voorgaande reizen:

17 Mei 2012 - 04 Oktober 2012

Stage

Landen bezocht: