Mijn laatste weekje! - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Lindsay Weerden - WaarBenJij.nu Mijn laatste weekje! - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Lindsay Weerden - WaarBenJij.nu

Mijn laatste weekje!

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

30 September 2012 | Spanje, Corralejo

Hola,

OMG, mijn laatste weekje op Fuerteventura is vandaag begonnen! Het is ongelofelijk hoeveel ik hier heb geleerd. Ik weet zeker dat ik veel ga missen, maar toch is het ook een HEERLIJK gevoel om naar huis te kunnen.

Vandaag begon de dag goed. Ik had een lekker vroege vlucht dus ik moest om 6.20 uur op de bus. Iedereen was aanwezig en het ging geweldig. Het was fijn om een keer een vlucht te hebben waar niks mis ging (dacht ik). Aangekomen op de luchthaven was de rij lekker kort omdat de bus van Neckermann vertraging had opgelopen. De vlucht zou pas om 8.45 aankomen dus ik had lekker de tijd om al mijn gasten in te checken. Helaas, daar ging het al mis. We werden gebeld door Suzy (ze werkt voor Neckermann en ze is altijd aanwezig bij de aankomsten) dat de vlucht om 8.12 uur al was geland. Op dat moment kwam Yanniek (ook van Neckermann) naar me toe dat mijn gast in een rolstoel zat er dan er grote problemen waren. Het eerste wat ik zei was: ik heb geen gasten in een rolstoel zitten. Zouden dat dan mijn Fransen gasten zijn, die zouden ook vandaag moeten vertrekken. Het waren niet mijn Fransen, niet mijn Nederlanders van dit eiland, wie waren het dan. Blijkbaar hadden deze gasten een ongeluk gehad op Lanzarote en hij moest dus liggend een vliegtuig in. Dat was gelukkig geen probleem. Hij kon met de Swiss Air mee en dan kon hij liggen in de Business Class. Eenmaal aangekomen bij de incheckbalie komt hij erachter dat hij niet de juiste formulieren heeft om te mogen vliegen. Als je in het buitenland in het ziekenhuis komt te liggen heb je een Fit & Fly nodig om te mogen vliegen. Dit houdt dus in dat je een papiertje van de art moet hebben waarop staat dat er in het vliegtuig niks kan gebeuren met de wond/blessure/breuk. Als je dit niet hebt, heb je dus een GROOT probleem. Op het moment dat ik bij de gasten kwam waren ze allebei aan het huilen omdat alles slecht was geregeld. Ik heb meteen met Sunweb Nederland gebeld om te vragen wat we moesten doen. Ze zeiden dat we de verzekeringsmaatschappij moesten bellen dat ze alsnog een Fit & Fly konden faxen. Hier was de luchtvaartdienstverlener het ook mee eens (gelukkig!). Het enige probleem was nog steeds dat mijn vlucht ondertussen al 20 minuten geleden was geland. Normaal gesproken komen dan de mensen al uit de gate!!!!! Gelukkig stond Annemarie van Kuoni er ook bij en zij had wel tijd om nog even te blijven. We hebben alles geregeld met de manager van de luchthaven en ze hoefden alleen nog maar te wachten op de fax van Nederland. De gasten begrepen gelukkig dat ik door moest naar de Arrivals dus dat was geen probleem. Ze waren erg blij dat ik ze toch nog heb willen helpen ondanks dat ik aan het stressen was over mijn eigen vlucht. Uiteindelijk heb ik ook van Annemarie gehoord dat ze op de vlucht van Swiss Air zijn gegaan, gelukkig! Aangekomen bij mijn arrivals ging ook alles goed. We waren lekker vroeg weg bij de luchthaven en op weg naar Corralejo. Zo zie je maar, je laatste vlucht MOET je iets meemaken wat je niet verwacht, haha.

De afgelopen weken zijn snel gegaan maar waren ook erg druk. Het hoogseizoen is natuurlijk voorbij en we zijn druk bezig met de voorbereidingen van de winter. Daarnaast moeten we ook alle verslagen maken voor de afsluiting van de zomer. Naast dat alles moet ik natuurlijk ook de brieven vervangen in de mappen en mijn vertrek voorbereiden. De laatste week zal daarom ook druk, maar heel leuk worden. Ik heb alles al lekker volgepland voor de hele week. Ik werk gewoon maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. Dinsdag ga ik gewoon leuke dingen doen (als het weer een keertje meewerkt). Vrijdag gaan we allemaal barbecueën voor de verjaardag van Tamara en voor mijn afscheid natuurlijk. Daarna gaan we lekker stappen en zaterdag kan ik alles klaar maken in mijn huisje. Ik wil het natuurlijk wel schoon achterlaten, ook al wordt het helemaal van top tot teen gepoetst als ik weg ben. Daarnaast moet ik zaterdagavond ook mijn autootje inleveren en mijn koffers helemaal klaar hebben. Het scheelt wel weer dat ik mijn uniform hier mag laten dus ik hoef me niet druk te maken over overgewicht, hihi (A).

Ondanks dat ik een GEWELDIGE tijd heb gehad, die ik niet had willen missen, ben ik echt blij om weer naar huis te gaan. Dit is zeker niet de laatste keer dat ik op Fuerteventura ben geweest. Ik ga zeker nog een keer een vlucht boeken en gezellig bij Sacha op bezoek. Ze gaan samenwonen en ze verhuizen eind oktober. Mocht ik dus inderdaad nog een keer terugkomen, kan ik lekker bij hun in huis :).

Ondertussen heeft ook iedereen hier de winterbestemming gekregen. Niet iedereen mag blijven dus er komt een heel nieuw team. Rosaly mag gelukkig wel blijven. Ze wou dat heel graag dus ben ook blij dat ze mag blijven. Tamara van Oad en Jose van TUI mogen helaas de winter niet blijven. Hier komen dus alweer 2 nieuwe meiden voor. Iedereen is erg benieuwd of dit weer zo gaat klikken als dat het bij ons deed. Officieel zou ik ook geen eindgesprek krijgen bij Sundio, maar omdat Rosaly zo positief was willen ze toch graag dat ik langskom. Ik heb zoveel mooie complimenten gekregen aan het eind. Rosaly is niet iemand die altijd zegt wat je goed doet, maar als ze het uiteindelijk zegt is het ook extra speciaal. Ze vond me een geweldige stagiaire en waarschijnlijk had ze iemand anders niet alleen naar de luchthaven laten gaan. Ik ben natuurlijk in de 2e week al mijn meetings gaan doen en na 3 weken ben ik al alleen naar de luchthaven gegaan omdat Rosaly ziek was. Het is achteraf ook een vreemd gevoel dat je een stagiaire zo vertrouwd dat je haar alleen dingen laat doen. Wij zijn natuurlijk heel belangrijk voor de vakantie van veel mensen. Zonder ons zou de vakantie heel anders lopen. Je leert zoveel over hoe je met mensen om moet gaan, maar je merkt ook dat sommige mensen het liever iets anders willen. Deze week ben ik daarom ook op bezoek gegaan bij gasten in Villas del Sol (een luxe villa net buiten Corralejo). Ze vonden dat de foto's niet op de foto's van de site leken. Achteraf bleek dat hij foto's van een ander hotel in zijn hoofd had, maar het was heel gezellig. Ik heb daar gezellig geen colaatje gedronken en we hebben gepraat over mijn stage, over het eiland en natuurlijk over hun vakantie.

Nou, dit is dus mijn laatste verslag vanuit Fuerteventura. De volgende keer dat jullie dingen willen weten ben ik gewoon thuis! Wat heb ik er zin in om iedereen weer te zien! Ik vind het wel geweldig dat jullie me allemaal zijn blijven volgen tijdens mijn verblijf.

Voor de laatste keer zeg ik dan ook: Hasta pronto!

Muchos Abrazos,
Lindsay

• 30 September 2012 - 22:04

Mam:

Halloooooo,
    Nu net terug van kermis even snel je verslag lezen haha. Jij hebt dus een leuke laatste
    vlucht gehad. Hebt veel meegemaakt in deze weken en zeker de laatste pfff. Geniet nog even, zal weer fijn zijn om je thuis te hebben. Xxxx tot zondag yeahhhhhh

• 30 September 2012 - 22:17

Marion Briels:

Lindsay ik vind het helemaal geweldig zoals jij het daar hebt gedaan zover van huis. Je ouders praten nog steeds over hun prachtige tijd bij jou. Ik zelf ben reuze blij om je weer eens live te spreken en te zien en niet via foon of berichtjes. Geniet nog van je laatste week en voor zondag een goeie vlucht. liefs en een dikke knuffel xxx

• 30 September 2012 - 22:29

Tante Astrid :

Heey Lindsay ,
    Wat was het leuk om al jouw verslagen te lezen.
    Zo waren we toch nog een beetje bij je.
    Wat heb je veel meegemaakt en zeker ook genoten.
    Dit pakken ze je niet meer af.
    Geniet nog van je laatste week en alvast een hele goede terugreis!
    Tot snel. Liefs van ons allemaal xx

• 30 September 2012 - 23:06

Godelief:

De laatste week; raar lijkt me dat. Alles voor de laatste keer doen. Wel een leuk vooruitzicht nl. NAAR HUIS!

Wij zijn vorige week een dagje op bezoek geweest bij jou en dat was heel gezellig. Hebben we iets kunnen zien van waar jij al die maanden hebt vertoefd. Ook je verhalen waren interessant; veel meegemaakt.
    Zie je snel weer eens in Deurne.
    Groetjes en een goede terugreis xxx

• 30 September 2012 - 23:58

Leny Arts :

Lindsay wat fijn om te lezen dat jij het zo goed hebt opgelost .en daar een leuke en leerzame
    tijd hebt gehad .
    Natuurlijk verlang je weer om naar huis te gaan .
    Goede reis terug en miss tot ziens
    groetjes uit Oostrum

• 01 Oktober 2012 - 02:14

Pappie:

Hallo Lindsay,

Wat is de tijd achteraf snel gegaan. De maanden zijn om gevlogen.
    Voor mij nu mijn laatste nachtdienst tijdens de kermis. Ik heb van Priscilla gehoord , dat men plannen zou hebben om volgend jaar de kermis te verlengen naar 10 dagen. Dan kun je alvast gaan sparen hiervoor. Dus misschien heb je nog wat geld over van Fuerte.

In ieder geval voor jou een heftige laatste dag. Gelukkig heb je dat weer op kunnen lossen. Je moet maar denken, dat je dit allemaal mee neemt in je rugzakje voor later.

Morgen gaan we nog even wat drinken op de kermis. Ik heb gehoord dat ik alleen met dames op stap mag. Het is maar de vraag of ik daar blij mee moet zijn, maar het kan allemaal mee vallen.

Nou ondanks de dingen die je allemaal nog moet doen, rust toch maar een beetje uit, want zo meteen is de vakantie voorbij en kunnen we je thuis weer aan het werk zetten, toch.
    Misschien kom ik zondah wel even met mam mee, om je op te halen. Ligt eraan hoe vroeg dat ze wil vertrekken.

Grapje ik kom natuurlijk mee en misschien zien we je (ik hoop de piloot) landen.

Groetjes en tot zondag, xxx pap xxx.

• 01 Oktober 2012 - 02:14

Pappie:

Hallo Lindsay,

Wat is de tijd achteraf snel gegaan. De maanden zijn om gevlogen.

Groetjes en tot zondag, xxx pap xxx.

• 01 Oktober 2012 - 10:29

Fam Nieskens:

He Lindsay,
    nog een paar daagjes en dan ben je weer thuis. Gezellie!!! Ik hoop dat je nog een paar fijne dagen hebt en een goede vlucht naar huis.Nou meissie tot onze eet afspraak. Knuffel van ons drietjes. xxx

• 01 Oktober 2012 - 18:13

Leny Caris:

he lindsay je ziet maar aan alle berichtjes dat ze het fijn vinden dat je weer terug komt.
    fijn om je weer the zien ik hoop dat je een goede vlucht heb en tot ziens een lekker knuffeltje
    en tot ziens

leny

• 01 Oktober 2012 - 20:46

Marja:

Hoi Lindsay

Fijn om te lezen dat je he zo fijn hebt gehad,en leuk dat we je al die maanden hebben kunnen volgen .
    als je terug kijkt is het allemaal toch heel snel gegaan ,nu nog je laatste week en dan weer lekker naar huis. Het zal hier ookweer even wennen zijn maar dat zal ook wel weer snel gaan. Nou geniet nog van je laatste week en dan tot volgende week

Groetjes Marja xxxjes

• 01 Oktober 2012 - 22:16

Tante Karin:

Hoi Lindsay,

Je laatste verslag ook weer met plezier gelezen.
    Geniet nog van je laatste week, en zo te lezen kun jij terugkijken op een leuke en zeer leerzame stage.
    Goede terugreis en tot snel.

Groetjes van ons allemaal

• 01 Oktober 2012 - 22:32

O.Rene & T.Esther:

Hi Linsay,
    Zal nog even wennen worden om geen verslagen meer van jou te ontvangen, was erg leuk om je zo te volgen en zoveel van jou te mogen meekrijgen. Ik denk dat jij super goed gaat worden in het verkopen van reizen, want je verstaat echt de kunst om mensen warm te maken voor een land of in dit geval eiland. Door jouw geweldige verslagen krijg je echt zin om daar naar toe te gaan. Geniet van je laatste week op dat mooie eiland en van alle leuke mensen waar je zo'n fijn contact mee hebt!

Hopen je gauw weer eens te zien.
    Groetjes en liefs
    Ome Rene en tante Esther.

• 05 Oktober 2012 - 09:41

Jan Kneepkens:

Bienvenidos Lindsay,

En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet, en we gaan nog niet naar huis want ons moeke (vake) is niet thuis .... of toch wel ,hi,hi.
    Ik wens jou 'n goede en vooral veilige vlucht huiswaarts, geniet nog van die laatste uren zon, strand, lekker smullen en drinken want het weer hier in Nederland houdt niet over.
    Straks willen we natuurlijk nog meer verhalen horen/ foto's zien en beschrijvingen van die eilanden etc.
    Doe ze de groeten van mij in Fuerteventura (ze kennen me toch niet) en probeer heel langzaam te wennen aan de hollandse herfst brrr.